Ahad, 11 Januari 2015

Impak Kem Motivasi Cuti Sekolah 2014


Solat  berimam melatih menjadi pemimpin


 perbincangan dalam kumpulan

 presentation

bersaing dalam kumpulan


Alhamdulillah sepanjang program cuti sekolah Haikal pada tahun 2014 mempunyai pengisian yang baik untuk dirinya. InsyaAllah moga dia terus istiqamah dan mengambil sesuatu kebaikkan dari program yang diikuti itu secara berterusan. Bermula dari Kem Anak Soleh pada cuti awal tahun, then Kem Sahabat Al Mizan pada cuti pertengahan tahun yang last sekali Kem Mahabbah dan Kem Syabab 1 dan Syabab 2 semuanya di Masjid Al Mizan Putrajaya. So impak yang diberikan agak bagus untuk age seusianya.


sijil2 penyertaan

Melalui program kem motivasi seperti itu Haikal jadi lebih berani berdepan dengan crowd sebab aku tahu dia seorang pemalu dan dia lebih berdikari. Secara tak langsung aktiviti tersebut membentuk sahsiah dan kendiri kanak2 itu sendiri, because melalui kem-kem motivasi camni Haikal boleh tahu bagaimana bekerjasama dalam group, buat presentataion, bersaing antara group dan macam2 lagi. So dengan join bende2 camni die lebih bersikap keterbukaan dan bersosial tidaklah hanya menghadap gajet or tv dari cerita yang entah hape2 then mengambil contoh watak kartun sebagai idola

 mempraktikan bersama Dania ..Solat berimam..

 Hakim dah mula kaco






macam kena buat semula jer...hehehe...

Salah kita jika kita masih tidak ceritakan idola terbaik buat anak kita seperti kisah al Fateh supaya anak- beralih kepada idola yang lebih realistik. InsyaAllah aku juga akan bercerita bagaimana Al Fateh ini mempengaruhi perjalanan dan perkembangan dunia Islam suatu masa masa dahulu sehingga Kota Konstatinopal jatuh ke tangan orang Islam dalam hidup anak aku nanti. Pernah dengar cerita Dracula? Dracula adalah rakan sepermainan al Fateh. Tinggal bersama al Fateh. Dia dididik bersama al Fateh. 


Kerana didikan yang sama kualitinya ini menyebabkan Dracula menjadi satu tokoh hebat dan licik yang diagungkan oleh orang Kristian. Ratu England, Ratu Elizabeth dan Prince Charles dengan bangganya mengaku bahawa mereka mempunyai susur galur dengan Dracula ini. Sesiapa sahaja melalui pendidikan yang diberikan kepada al Fateh akan terbentuk menjadi seorang yang hebat, tidak kira siapa latar belakang mereka atau agama mereka. Itulah dia kehebatan pendidikan. Semoga kita semua mampu mengubah pendidikan yang kita berikan kepada anak kita selaras dengan pendidikan yang diberikan kepada al Fateh.

0 comments :


Get this widget here
Ruang Iklan Untuk Di sewa